maanantai 29. heinäkuuta 2013

Lasinpuhallusta

Kävimme ystäväni polttareissa puhaltamassa lasia Riihimäellä Verstakossa Kari Alakosken ja Marja Hepo-Ahon opastuksessa. Oli kyllä niin mahtavaa päästä näkemään miten lasia puhalletaan ja kokeilemaan itsekin. Jokainen porukastamme teki oman lasiesineen, sai valita muodon ja värit ja osallistua tekemiseen sen verran kuin itse halusi.
Halusin itse lasivadin jossa voi pitää vaikka hedelmiä tai käyttää pullalautasena, tai pitää esillä ihan tällaisenaan. Vadista halusin valkoisen, lasinpuhaltaja Kari Alakosken ehdotuksesta vatiin tehtiin raitoja, ja nuo raidat ovat kyllä ihanat! Vadin reuna vielä aaltoilee kivasti noiden raitojen mukaan. Vadin halkaisija on 28 cm
 
On aika hienoa että minulla on nyt tällainen täysin uniikki lasiesine jonka toteuttamisessa olen ollut mukana suunnittelemassa ja tekemässä. Pohjaan on kaiverrettu Kari Alakosken ja minun nimeni sekä vuosiluku 2013. Voin ehdottomasti suositella kaikille, lasinpuhallus sopii hyvin vaikkapa juuri polttareihin tai työporukan virkistypäivään.
 
Olin ystäväni kaaso, ja häissä sain häneltä vielä lahjaksi tällaisen kauniin lasista puhalletun öljykynttilän jonka hän oli pyytänyt lasinpuhaltaja Marja Hepo-Ahoa tekemään tuon vatini värien ja raitojen mukaan! Ihana ja ajatuksella teetetty lahja siis :) Tällaiset uniikit teetetyt lasiesineet ovatkin todella hieno lahja, kannattaa ottaa yhteyttä Kari Alakoskeen tai Marja Hepo-Ahoon jos mietit ainutlaatuista lahjaa esimerkiksi hääparille tai 50-vuotislahjaksi.
 
 
Loppuun vielä muutama kuva kuinka tuo vatini syntyi Kari Alakosken taitavissa käsissä minun avustuksellani ;)
 
 

Ei kommentteja: